Ακόμη ένα πλήγμα στα ντίζελ αυτοκίνητα επέφερε πρόσφατη απόφαση της γερμανικής δικαιοσύνης.
Μεταξύ άλλων, οι αρχές της χώρας έκριναν πως τα κατά τόπους συμβούλια είναι ελεύθερα να αποφασίζουν για αποκλεισμούς πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα στα κέντρα των πόλεων.
Μεγάλες πόλεις της Γερμανίας, όπως το Μόναχο και η Στουτγάρδη, έχουν βγάλει ήδη κόκκινη κάρτα στα παλιά ντίζελ αυτοκίνητα και έπεται συνέχεια.
Αναλυτές επισημαίνουν πως η συγκριμένη απόφαση απαξιώνει 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα (Euro 5 και παλαιότερα) τα οποία θα επιβαρύνουν-λόγω απαξίωσης- πολλούς ιδιώτες και εμπόρους. Την ίδια στιγμή οι κατασκευαστές έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου να πείσουν για την
τεχνολογική αρτιότητα των ντίζελ αυτοκινήτων, κάτι που σημαίνει και δωρεάν αναβαθμίσεις του υπάρχοντος στόλου. Έτσι, το κόστος των μηχανικών βελτιώσεων μπορεί να φτάσει τα 17 δισ. ευρώ.
Η κατάσταση δείχνει να συμπιέζεται ακόμη περισσότερο και λόγω του κύκλου μέτρησης WLTP που θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο. O νέος τρόπος υπολογισμού της κατανάλωσης και των ρύπων αλλάζει τα δεδομένα, καθώς συνεπάγεται μεγάλο κόστος εξέλιξης για πολλές εταιρείες. Άλλωστε, όπως διαβάσαμε και μέσα από το Newsauto, η νέα πραγματικότητα φέρνει αλλαγές στις γραμμές παραγωγής, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, κάποια μοντέλα θα σταματήσουν να διατίθενται. Πηγές από την Γερμανία αναφέρουν πως τα παλιά ντίζελ ήδη διοχετεύονται σε χώρες των Bαλκανίων σε εξευτελιστικές τιμές, κάτω από το φόβο της πλήρους απαξίωσής τους.
Ανεξάρτητα με τις εξελίξεις στην Ευρώπη, η απόκτηση ντίζελ παραμένει ασφαλής επιλογή στην περίπτωση καινούργιου οχήματος και μόνο, όπου πληρούνται τα πρότυπα εκπομπών Euro6. Σε διαφορετική περίπτωση είναι καλό να αποφύγετε τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που “κρύβουν” αρκετές παγίδες (επίσης απαγορεύεται να κυκλοφορούν στις δύο μεγάλες πόλεις της Ελλάδας Euro4 και παλαιότερα).
Αναλυτές επισημαίνουν πως η συγκριμένη απόφαση απαξιώνει 12 εκατομμύρια αυτοκίνητα (Euro 5 και παλαιότερα) τα οποία θα επιβαρύνουν-λόγω απαξίωσης- πολλούς ιδιώτες και εμπόρους. Την ίδια στιγμή οι κατασκευαστές έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου να πείσουν για την
τεχνολογική αρτιότητα των ντίζελ αυτοκινήτων, κάτι που σημαίνει και δωρεάν αναβαθμίσεις του υπάρχοντος στόλου. Έτσι, το κόστος των μηχανικών βελτιώσεων μπορεί να φτάσει τα 17 δισ. ευρώ.
Η κατάσταση δείχνει να συμπιέζεται ακόμη περισσότερο και λόγω του κύκλου μέτρησης WLTP που θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο. O νέος τρόπος υπολογισμού της κατανάλωσης και των ρύπων αλλάζει τα δεδομένα, καθώς συνεπάγεται μεγάλο κόστος εξέλιξης για πολλές εταιρείες. Άλλωστε, όπως διαβάσαμε και μέσα από το Newsauto, η νέα πραγματικότητα φέρνει αλλαγές στις γραμμές παραγωγής, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις, κάποια μοντέλα θα σταματήσουν να διατίθενται. Πηγές από την Γερμανία αναφέρουν πως τα παλιά ντίζελ ήδη διοχετεύονται σε χώρες των Bαλκανίων σε εξευτελιστικές τιμές, κάτω από το φόβο της πλήρους απαξίωσής τους.
Ανεξάρτητα με τις εξελίξεις στην Ευρώπη, η απόκτηση ντίζελ παραμένει ασφαλής επιλογή στην περίπτωση καινούργιου οχήματος και μόνο, όπου πληρούνται τα πρότυπα εκπομπών Euro6. Σε διαφορετική περίπτωση είναι καλό να αποφύγετε τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα που “κρύβουν” αρκετές παγίδες (επίσης απαγορεύεται να κυκλοφορούν στις δύο μεγάλες πόλεις της Ελλάδας Euro4 και παλαιότερα).