Ο δημοφιλής κωμικός και σατιρικός ηθοποιός Βασίλης Τριανταφυλλίδης, ευρύτερα γνωστός με το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο Χάρρυ Κλυνν, πέθανε σε ηλικία 78 ετών.
Η κηδεία του αγαπημένου ηθοποιού, ο οποίος το τελευτάιο διάστημα αντιμετώπιζε αναπνευστικά προβλήματα και ήταν καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο, θα τελεστεί την Πέμπτη στην γενέτειρά του, Καλαμαριά Θεσσαλονίκης.
Γεννήθηκε στις 7 Μαΐου του 1940 από φτωχή οικογένεια Πόντιων προσφύγων, τον Νίκο και την Κυριακή Τρανταφυλλίδη. Εξαιτίας δυσμενών οικονομικών συνθηκών, ωθήθηκε στην εργασία από την ηλικία των 5 χρόνων. Παράλληλα φοιτούσε στο Δημοτικό Σχολείο και στο Γυμνάσιο Kαλαμαριάς και αργότερα στο Πέμπτο Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης. Η συμμετοχή του σε μια βραδιά ταλέντων του Γιώργου Οικονομίδη άλλαξε τη ζωή του, καθώς, εκτός από το πρώτο βραβείο, «κέρδισε» την πρόταση του Οικονομίδη να τον ακολουθήσει στην Αθήνα.
Για τρία χρόνια ο Οικονομίδης υπήρξε δάσκαλος και οδηγός του. Παράλληλα με τις δραματικές του σπουδές στη σχολή του Π. Kατσέλη, εμφανίστηκε περιστασιακά σε κοσμικά κέντρα, όπως τα: «Kάστρο», «Bράχος», «Tροκαντερό», «Άλσος» και «Γκρην Παρκ». Στη συνέχεια άρχισε να δουλεύει σε διάφορες ταβέρνες, αναψυκτήρια και καμπαρέ, που ανθούσαν εκείνη την εποχή, για μια τριετία ως πρώτος νουμερίστας και παρουσιαστής προγράμματος. Μετά τη συμμετοχή του σε δύο ταινίες («Γάμος αλά Ελληνικά» και «Τα 201 Καναρίνια») στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και τις πρώτες του θεατρικές εμφανίσεις στα θέατρα Ακροπόλ και Χατζηχρήστου, άρχισε να γίνεται πιο γνωστός.
Το 1964 ταξίδεψε για μερικές εμφανίσεις στο Μόντρεαλ. Αυτή η περίοδος της ζωής του κράτησε δέκα χρόνια όπου δούλεψε στις HΠA και στον Καναδά, σε κέντρα τις ελληνικής διασποράς, σε καφεθέατρα ως stand up comedian (νέο τότε είδος, που μετέπειτα το εισήγαγε στην Ελλάδα), ως ηθοποιός σε underground παραστάσεις και παράλληλα ως συγγραφέας σατιρικών κειμένων. Συνεργάστηκε, επίσης, για πολλά χρόνια με το περιοδικό «Playboy», την εφημερίδα «Daily Worker», το «Village» και το «On the double». Στο Σικάγο παντρεύτηκε τη γυναίκα του, Χαρίκλεια και εκεί απέκτησε το πρώτο από τα 3 του παιδιά, τον Νίκο. Την περίοδο εκείνη του προτάθηκε να παίξει και στη γνωστή ταινία «Καμπαρέ», την οποία προσφορά τελικά δεν δέχτηκε. Αργότερα, στο Μόντρεαλ απέκτησε τον δεύτερο του γιο Αποστόλη, ενώ η κόρη του Κορίνα γεννήθηκε στην Αθήνα.
Γύρισε στην Ελλάδα το χειμώνα του 1974 και πρωτοεμφανίστηκε στις μπουάτ της Πλάκας, στον «Aιγόκερω» και μετά στο «Zυγό» και τη «Διαγώνιο». Ύστερα δούλεψε στα νυχτερινά κέντρα «Διογένης», «Δειλινά» και «Στορκ». Άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός με την κυκλοφορία του πρώτου του δίσκου «Για δέσιμο», που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική εταιρεία «Columbia» το φθινόπωρο του 1978. Αυτός και οι υπόλοιποι δίσκοι του κρατάνε για χρόνια τις πρώτες θέσεις στα δισκογραφικά charts και οι ταινίες του σπάνε όλα τα ρεκόρ των εισιτηρίων. Οι εμφανίσεις του στην τηλεόραση του χάρισαν τον τίτλο του εμπορικότερου καλλιτέχνη της χιλιετίας σύμφωνα με την AGB και οι παραστάσεις του στα θέατρα «Ορφέας», «Άλσος», «Δελφινάριο» κ.ά. κατέρριψαν κάθε προηγούμενο εισπρακτικό ρεκόρ.
Το 1998 παρουσιάστηκε η πρώτη του ζωγραφική έκθεση στον «Εικαστικό Κύκλο». Από το 2006 έμενε μόνιμα στη γενέτειρά του Καλαμαριά, έγραφε βιβλία, έπαιζε θέατρο και ζωγράφιζε.
Πολιτική
Ο Χάρρυ Κλυνν υπήρξε πολιτικά ενεργός ακόμη και κατά τις περιόδους που δεν συμμετείχε σε κάποιον επίσημο θεσμό. Χαρακτηριστική είναι η εμπλοκή του στο θέμα της Ποντιακής ομογένειας, καθώς και η γνωστή του πολιτική σάτιρα. Στην πιο πρόσφατη πολιτική του δράση, μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ τον Ιανουάριο του 2015, υπήρξε θερμός υποστηρικτής της, δια μέσου των αναρτήσεων κυρίως πολιτικών άρθρων του στο προσωπικό του ιστολόγιο, στα οποία εξέφραζε την σκληρή κριτική αντίθεσή του στις κυβερνήσεις των δύο πρώτων μνημονίων. Η στήριξη του αυτή στην νέα κυβέρνηση, παραδόξως διότι δεν συνάδει με τις πολιτικές του θέσεις προ της ψήφισης του 3ου μνημονίου, συνεχίστηκε απρόσκοπτα ακόμη και μετά την ψήφιση του νέου μνημονίου και την εφαρμογή του από τις αρχές του Σεπτεμβρίου του 2015. Ήταν επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δήμο Καλαμαριάς την περίοδο 2006 - 2014.
Ποδόσφαιρο
Μεγάλη αγάπη του υπήρξε ο αθλητισμός και ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο. Το 1980 ηγήθηκε μίας ομάδας Ποντίων και φίλων του συλλόγου της γενέτειράς του, του Απόλλωνα Καλαμαριάς. Σκοπός της ομάδας αυτής ήταν η αποκατάσταση του ονόματος του ποδοσφαιρικού σωματείου. Η προσπάθεια κρίνεται επιτυχημένη αφού η ομάδα κατά το διάστημα της προεδρίας του απέκτησε γήπεδο, επέστρεψε στην Α΄ Εθνική Κατηγορία έπειτα από 20 χρόνια, απέκτησε υποδομές, φυτώριο και γύρω της συσπειρώθηκαν παλιοί και νέοι φίλοι. Ο Χάρρυ Κλυνν προχώρησε και σε προτάσεις αναδιάρθρωσης του θεσμικού πλαισίου του επαγγελματικού ποδοσφαίρου και αναδείχθηκε σε ηγετική μορφή της σύγκρουσης του 1988 μεταξύ συλλόγων και πολιτείας που οδήγησε για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά σε διακοπή του πρωταθλήματος.
Την εποχή εκείνη το επαγγελματικό ποδόσφαιρο πέρασε νέα μεγάλη κρίση. H πολιτεία αφαίρεσε τη διοργάνωση του πρωταθλήματος από την ΕΠΑΕ και την παραχώρησε στην ΕΠΟ. Ομόφωνα όλες οι ομάδες προτείναν για πρόεδρο της ΕΠΑΕ τον Xάρρυ Kλυνν ο οποίος ανέλαβε την προεδρία, αναδιοργάνωσε την EΠAE, ήρθε σε επαφές με τη FIFA και την UEFA και πρότεινε όρους που ήταν εξαιρετικά ελκυστικοί και η πολιτεία δεν μπορούσε να αρνηθεί. Το πρωτάθλημα τελικά ξαναγύρισε στην ΕΠΑΕ. Τρία χρόνια αργότερα αποχώρησε από την προεδρία. Η πρότασή του για την καθιέρωση ημιεπαγγελματικού ποδοσφαίρου απορρίφτηκε από την πλειοψηφία των ΠΑΕ.
Δισκογραφία
Το 1977 έκανε πρόταση στην EMI - Columbia να συνεργαστούν πειραματικά στην παραγωγή ενός σατιρικού δίσκου. Οι δίσκοι του Xάρρυ Kλυνν αποτέλεσαν ένα ιδιαίτερο στοιχείο στο χώρο της ελληνικής δισκογραφίας. Για πρώτη φορά σατιρικοί δίσκοι φιγουράρισαν στην πρώτη θέση του ελληνικού Top Ten. Όλοι οι δίσκοι του υπήρξαν πρώτοι σε κυκλοφορία και ακόμα τα νούμερα-ρεκόρ πωλήσεων των δίσκων του Xάρρυ Kλυνν παραμένουν ακατάρριπτα. Κυκλοφορεί ακόμα μεγάλος αριθμός από πειρατικές κασέτες με ηχογραφήσεις από ζωντανές του παραστάσεις και οι ραδιοφωνικές εκπομπές «Aραμπάδες με καρούλια», «Βάσανα που 'χει η Αγάπη» που παρουσιάστηκαν από το Δεύτερο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, το 1981, μαζί με τον Aντώνη Aνδρικάκη.
Τηλεόραση
Η σχέση του Χάρρυ Κλυνν με την τηλεόραση άρχισε με πολλά διαφημιστικά σποτ, τα περισσότερα από τα οποία έχουν βραβευθεί από τα Φεστιβάλ Ελληνικής Διαφημιστικής Δημιουργίας της EΔEE. Το 1990 και για τέσσερις συνεχείς χρονιές παρουσίαζε στον ΑΝΤ1 την εκπομπή «Harry Klynn Special Shows». Στο ίδιο κανάλι, το 1995, παρουσίασε ένα one man show 10 επεισοδίων με το όνομα «Πολίτης Κλυνν».
Κινηματογράφος
«Σύγχυση» (1960)
«Τα 201 καναρίνια» (1964)
«Γάμος αλά Ελληνικά» (1964)
«Αλαλούμ» (1982)
«Made in Greece» (1983)
«Εις μνήμην» (1984)
«Γυναίκες δηλητήριο» (1993)
«Βόλτα στα Σύννεφα» (1994)
«Ράδιο Μόσχα» (1995)
Η κηδεία του αγαπημένου ηθοποιού, ο οποίος το τελευτάιο διάστημα αντιμετώπιζε αναπνευστικά προβλήματα και ήταν καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο, θα τελεστεί την Πέμπτη στην γενέτειρά του, Καλαμαριά Θεσσαλονίκης.
Γεννήθηκε στις 7 Μαΐου του 1940 από φτωχή οικογένεια Πόντιων προσφύγων, τον Νίκο και την Κυριακή Τρανταφυλλίδη. Εξαιτίας δυσμενών οικονομικών συνθηκών, ωθήθηκε στην εργασία από την ηλικία των 5 χρόνων. Παράλληλα φοιτούσε στο Δημοτικό Σχολείο και στο Γυμνάσιο Kαλαμαριάς και αργότερα στο Πέμπτο Γυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης. Η συμμετοχή του σε μια βραδιά ταλέντων του Γιώργου Οικονομίδη άλλαξε τη ζωή του, καθώς, εκτός από το πρώτο βραβείο, «κέρδισε» την πρόταση του Οικονομίδη να τον ακολουθήσει στην Αθήνα.
Για τρία χρόνια ο Οικονομίδης υπήρξε δάσκαλος και οδηγός του. Παράλληλα με τις δραματικές του σπουδές στη σχολή του Π. Kατσέλη, εμφανίστηκε περιστασιακά σε κοσμικά κέντρα, όπως τα: «Kάστρο», «Bράχος», «Tροκαντερό», «Άλσος» και «Γκρην Παρκ». Στη συνέχεια άρχισε να δουλεύει σε διάφορες ταβέρνες, αναψυκτήρια και καμπαρέ, που ανθούσαν εκείνη την εποχή, για μια τριετία ως πρώτος νουμερίστας και παρουσιαστής προγράμματος. Μετά τη συμμετοχή του σε δύο ταινίες («Γάμος αλά Ελληνικά» και «Τα 201 Καναρίνια») στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και τις πρώτες του θεατρικές εμφανίσεις στα θέατρα Ακροπόλ και Χατζηχρήστου, άρχισε να γίνεται πιο γνωστός.
Το 1964 ταξίδεψε για μερικές εμφανίσεις στο Μόντρεαλ. Αυτή η περίοδος της ζωής του κράτησε δέκα χρόνια όπου δούλεψε στις HΠA και στον Καναδά, σε κέντρα τις ελληνικής διασποράς, σε καφεθέατρα ως stand up comedian (νέο τότε είδος, που μετέπειτα το εισήγαγε στην Ελλάδα), ως ηθοποιός σε underground παραστάσεις και παράλληλα ως συγγραφέας σατιρικών κειμένων. Συνεργάστηκε, επίσης, για πολλά χρόνια με το περιοδικό «Playboy», την εφημερίδα «Daily Worker», το «Village» και το «On the double». Στο Σικάγο παντρεύτηκε τη γυναίκα του, Χαρίκλεια και εκεί απέκτησε το πρώτο από τα 3 του παιδιά, τον Νίκο. Την περίοδο εκείνη του προτάθηκε να παίξει και στη γνωστή ταινία «Καμπαρέ», την οποία προσφορά τελικά δεν δέχτηκε. Αργότερα, στο Μόντρεαλ απέκτησε τον δεύτερο του γιο Αποστόλη, ενώ η κόρη του Κορίνα γεννήθηκε στην Αθήνα.
Γύρισε στην Ελλάδα το χειμώνα του 1974 και πρωτοεμφανίστηκε στις μπουάτ της Πλάκας, στον «Aιγόκερω» και μετά στο «Zυγό» και τη «Διαγώνιο». Ύστερα δούλεψε στα νυχτερινά κέντρα «Διογένης», «Δειλινά» και «Στορκ». Άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός με την κυκλοφορία του πρώτου του δίσκου «Για δέσιμο», που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική εταιρεία «Columbia» το φθινόπωρο του 1978. Αυτός και οι υπόλοιποι δίσκοι του κρατάνε για χρόνια τις πρώτες θέσεις στα δισκογραφικά charts και οι ταινίες του σπάνε όλα τα ρεκόρ των εισιτηρίων. Οι εμφανίσεις του στην τηλεόραση του χάρισαν τον τίτλο του εμπορικότερου καλλιτέχνη της χιλιετίας σύμφωνα με την AGB και οι παραστάσεις του στα θέατρα «Ορφέας», «Άλσος», «Δελφινάριο» κ.ά. κατέρριψαν κάθε προηγούμενο εισπρακτικό ρεκόρ.
Το 1998 παρουσιάστηκε η πρώτη του ζωγραφική έκθεση στον «Εικαστικό Κύκλο». Από το 2006 έμενε μόνιμα στη γενέτειρά του Καλαμαριά, έγραφε βιβλία, έπαιζε θέατρο και ζωγράφιζε.
Πολιτική
Ο Χάρρυ Κλυνν υπήρξε πολιτικά ενεργός ακόμη και κατά τις περιόδους που δεν συμμετείχε σε κάποιον επίσημο θεσμό. Χαρακτηριστική είναι η εμπλοκή του στο θέμα της Ποντιακής ομογένειας, καθώς και η γνωστή του πολιτική σάτιρα. Στην πιο πρόσφατη πολιτική του δράση, μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ τον Ιανουάριο του 2015, υπήρξε θερμός υποστηρικτής της, δια μέσου των αναρτήσεων κυρίως πολιτικών άρθρων του στο προσωπικό του ιστολόγιο, στα οποία εξέφραζε την σκληρή κριτική αντίθεσή του στις κυβερνήσεις των δύο πρώτων μνημονίων. Η στήριξη του αυτή στην νέα κυβέρνηση, παραδόξως διότι δεν συνάδει με τις πολιτικές του θέσεις προ της ψήφισης του 3ου μνημονίου, συνεχίστηκε απρόσκοπτα ακόμη και μετά την ψήφιση του νέου μνημονίου και την εφαρμογή του από τις αρχές του Σεπτεμβρίου του 2015. Ήταν επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δήμο Καλαμαριάς την περίοδο 2006 - 2014.
Ποδόσφαιρο
Μεγάλη αγάπη του υπήρξε ο αθλητισμός και ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο. Το 1980 ηγήθηκε μίας ομάδας Ποντίων και φίλων του συλλόγου της γενέτειράς του, του Απόλλωνα Καλαμαριάς. Σκοπός της ομάδας αυτής ήταν η αποκατάσταση του ονόματος του ποδοσφαιρικού σωματείου. Η προσπάθεια κρίνεται επιτυχημένη αφού η ομάδα κατά το διάστημα της προεδρίας του απέκτησε γήπεδο, επέστρεψε στην Α΄ Εθνική Κατηγορία έπειτα από 20 χρόνια, απέκτησε υποδομές, φυτώριο και γύρω της συσπειρώθηκαν παλιοί και νέοι φίλοι. Ο Χάρρυ Κλυνν προχώρησε και σε προτάσεις αναδιάρθρωσης του θεσμικού πλαισίου του επαγγελματικού ποδοσφαίρου και αναδείχθηκε σε ηγετική μορφή της σύγκρουσης του 1988 μεταξύ συλλόγων και πολιτείας που οδήγησε για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά σε διακοπή του πρωταθλήματος.
Την εποχή εκείνη το επαγγελματικό ποδόσφαιρο πέρασε νέα μεγάλη κρίση. H πολιτεία αφαίρεσε τη διοργάνωση του πρωταθλήματος από την ΕΠΑΕ και την παραχώρησε στην ΕΠΟ. Ομόφωνα όλες οι ομάδες προτείναν για πρόεδρο της ΕΠΑΕ τον Xάρρυ Kλυνν ο οποίος ανέλαβε την προεδρία, αναδιοργάνωσε την EΠAE, ήρθε σε επαφές με τη FIFA και την UEFA και πρότεινε όρους που ήταν εξαιρετικά ελκυστικοί και η πολιτεία δεν μπορούσε να αρνηθεί. Το πρωτάθλημα τελικά ξαναγύρισε στην ΕΠΑΕ. Τρία χρόνια αργότερα αποχώρησε από την προεδρία. Η πρότασή του για την καθιέρωση ημιεπαγγελματικού ποδοσφαίρου απορρίφτηκε από την πλειοψηφία των ΠΑΕ.
Δισκογραφία
Το 1977 έκανε πρόταση στην EMI - Columbia να συνεργαστούν πειραματικά στην παραγωγή ενός σατιρικού δίσκου. Οι δίσκοι του Xάρρυ Kλυνν αποτέλεσαν ένα ιδιαίτερο στοιχείο στο χώρο της ελληνικής δισκογραφίας. Για πρώτη φορά σατιρικοί δίσκοι φιγουράρισαν στην πρώτη θέση του ελληνικού Top Ten. Όλοι οι δίσκοι του υπήρξαν πρώτοι σε κυκλοφορία και ακόμα τα νούμερα-ρεκόρ πωλήσεων των δίσκων του Xάρρυ Kλυνν παραμένουν ακατάρριπτα. Κυκλοφορεί ακόμα μεγάλος αριθμός από πειρατικές κασέτες με ηχογραφήσεις από ζωντανές του παραστάσεις και οι ραδιοφωνικές εκπομπές «Aραμπάδες με καρούλια», «Βάσανα που 'χει η Αγάπη» που παρουσιάστηκαν από το Δεύτερο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, το 1981, μαζί με τον Aντώνη Aνδρικάκη.
Τηλεόραση
Η σχέση του Χάρρυ Κλυνν με την τηλεόραση άρχισε με πολλά διαφημιστικά σποτ, τα περισσότερα από τα οποία έχουν βραβευθεί από τα Φεστιβάλ Ελληνικής Διαφημιστικής Δημιουργίας της EΔEE. Το 1990 και για τέσσερις συνεχείς χρονιές παρουσίαζε στον ΑΝΤ1 την εκπομπή «Harry Klynn Special Shows». Στο ίδιο κανάλι, το 1995, παρουσίασε ένα one man show 10 επεισοδίων με το όνομα «Πολίτης Κλυνν».
Κινηματογράφος
«Σύγχυση» (1960)
«Τα 201 καναρίνια» (1964)
«Γάμος αλά Ελληνικά» (1964)
«Αλαλούμ» (1982)
«Made in Greece» (1983)
«Εις μνήμην» (1984)
«Γυναίκες δηλητήριο» (1993)
«Βόλτα στα Σύννεφα» (1994)
«Ράδιο Μόσχα» (1995)