2018/07/03

Σταγόνες Δωδεκαθεϊσμού και ειδωλολατρείας από ημιμαθείς νεοπαγανιστές στην Ελλάδα

Πού και πού εμφαφίζονται και κάποιοι παραμορφωμένοι ειδωλολάτρες για να μας μιλήσουν για πέτρες και θεούς στον Όλυμπο.

Όλες οι ομάδες των Δωδεκαθεϊστών και Νεο-ειδωλολατρών εντάσσονται στο χώρο του αποκρυφισμού και του νεοπαγανισμού, που έχει τις ρίζες του στον Ρομαντισμό του 19ου αιώνα. 
Συμπλέκονται , συμπλέουν και προωθούνται από το παγκόσμιο κίνημα της " Νέας Εποχής " και τις ανάλογες οργανώσεις του , όπως η οργάνωση " Ιάμβλιχος "," Ελληνική Πυθαγόρεια Φιλοσοφική Εταιρεία ", " Νέα Ακρόπολη ", " Ευρωπαϊκό Κέντρο Ερμηνείας Αρχαίου Δράματος " κ.ά. 

Υπάρχουν πληροφορίες για σχεδιασμούς και ενέργειες των Δωδεκαθεϊστών εν όψει των Ολυμπιακών αγώνων του 2004 , προκειμένου να εντυπωσιάσουν και να δώσουν το παρόν , σε ανάλογες ειδωλολατρικές τελετές , όπως η τελετή της αφής της ολυμπιακής φλόγας με επίκληση στο Δία κ.ά.

Ως απάντηση στους Δωδεκαθεϊστές και Νέο-ειδωλολάτρες θα θυμίσω ένα γεγονός από την ζωή του αυτοκράτορα Ιουλιανού του Παραβάτη ( 361-363 μ.Χ. ), που όπως είναι γνωστό προσπάθησε να ξαναζωντανέψει την αρχαία ειδωλολατρική θρησκεία που ήταν νεκρή. 

Στο προάστιο Δάφνη της Αντιόχειας , όπου υπήρχε εγκαταλελειμμένος ναός του θεού Απόλλωνα , οργάνωσε θεαματικές τελετές θυσίας με τον ίδιο προσφέροντα τη θυσία , προς τιμή του θεού. Στο βωμό όμως τον περίμενε μόνον ένας ειδωλολάτρης ιερέας με μία χήνα ως σφάγιο!!! Ο λαός τον περιφρόνησε και τον αποδοκίμασε. Είχε παρέλθει ανεπιστρεπτί η ειδωλολατρία και η μυθολογία της. Είχε λάμψει το φως και η αλήθεια του Χριστού στις καρδιές των ανθρώπων. Η προσπάθεια του αυτοκράτορα ήταν ουτοπική και ανεδαφική. Είναι ένα ζωντανό παράδειγμα και για τους σημερινούς Δωδεκαθεϊστές και ειδωλολάτρες , που πρέπει να τους προβληματίζει υπεύθυνα. Οι κινήσεις τους είναι μία ματαιοπονία, όπως του αυτοκράτορα Ιουλιανού.


Μαζί με το γεγονός αυτό δεν πρέπει να ξεχνούν και την απάντηση που έδωσαν οι ειδωλολάτρες ιερείς του μαντείου των Δελφών στον Ιουλιανό , που ζήτησε με αντιπροσώπους του χρησμό , για την προσπάθειά του να αναβιώσει την αρχαία ειδωλολατρική θρησκεία με βάση την πίστη του στο θεό Ήλιο ( Μίθρα ). 
Οι ιερείς απάντησαν : " Είπατε τώ Βασιλεί χαμαί πέσε δαίδαλος αυλά , ουκέτι Φοίβος έχει καλύβαν , ου μάντιδα δάφνην , ου παγάν λαλαίουσαν απέσβετο και λάλον ύδωρ ".Με άλλα λόγια, είπαν ότι είναι αδύνατη πλέον η αναζωογόνηση της ειδωλολατρίας. Η προσπάθεια εξέφραζε έναν ανεδαφικό ρομαντισμό. 

Η αλήθεια και το φως ήρθε στον κόσμο με τον Χριστό η σκιά και το ψεύδος της ειδωλολατρίας έφυγε.Τα είδωλα πλέον είναι χωμένα στο χώμα. Τα γκρέμισε, με τη δύναμή του , ο Υιός του ζωντανού Θεού , ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός και η Εκκλησία του , που είναι το " αμόνι που κατέτριψε όλα τα σφυριά " , όλους τους εχθρούς του Χριστού.

Η ειδωλολατρία είναι μία νηπιακή περίοδος της αρχαίας ελληνικής σκέψης , που αποδοκιμάστηκε από τους ίδιους τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους. Η αρχαία ελληνική σκέψη, καθόσον ωρίμαζε προοδευτικά , πέρασε , από το μύθο , τη φαντασία και τον νηπιασμό , στη λογική , τη φιλοσοφία και την κριτική σκέψη απόρριψης της μυθολογίας , για να δεχτεί , τελικά , την μόνη αλήθεια του Θεού που έγινε άνθρωπος , δηλαδή του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού και της Εκκλησίας του. Έτσι έφτασε στην τέλεια ωριμότητα και ολοκλήρωσή της. Γι' αυτό , εύστοχα , ειπώθηκε ότι " το ελληνικό πνεύμα ολοκληρώθηκε μέσα στην Εκκλησία " ( Γ. Φλορόφσκι.).

Η δραστηριότητα των αρχαίων θεών , όπως , εύστοχα , παρατήρησε ο αρχαίος φιλόσοφος , θεολόγος και ποιητής Ξενοφάνης ο Κολοφώνιος ( 570-475 π.Χ. ) , ήταν " κλέπτειν , μοιχεύειν τε και αλλήλους απατεύειν ". Για το λόγο αυτό , οι αρχαίοι Έλληνες πρόγονοί μας ανεζήτησαν το "όντως Ον" (Πλάτων ) , το " Εν " ( Παρμενίδης-Ζήνων ) , μίλησαν για το " Λόγο " ( Ηράκλειτος ) , για το "πρώτο κινούν ακίνητον " ( Αριστοτέλης ) , " για ένα Θεό , που θα στείλει στον κόσμο τον Μεσσία του , για να ξυπνήσει με την αλήθειά του τον κόσμο από τον βαθύ ύπνο της άγνοιας που βρισκόταν " (Σωκράτης ) " για ένα Θεό που θα πάρει πάνω του τα βάσανα των ανθρώπων και θα τους λυτρώσει " ( Αισχύλος ) , και εγκατέλειψαν την ειδωλολατρία και τους θεούς της , " που ήσαν προσωποποιήσεις της μέθης , της αιμομιξίας , της αρπαγής , της μοιχείας , της λαγνείας , του δόλου , της ωμότητας , της οργής " και εδίδασκαν τους ανθρώπους να κάνουν τα ίδια. ( Μ. Αθανάσιος , κατά Ειδώλων ). 

Την απάντηση στον βαθύ και υψηλό προβληματισμό τους την βρήκαν στον Ιησού Χριστό , που είναι " ο Ων " ," ο Λόγος " ," ο προσδοκώμενος Λυτρωτής ", " η Αλήθεια " , " το αληθινόν Φώς " ( Ιωάν. 1.1-18 πρλ. ). Με δυο λόγια οι σοφοί προγονοί μας , " μετά λόγου " , αρνήθηκαν και εγκατέλειψαν τους θεούς της φαντασίας , του μύθου και της φιλοσοφίας και πίστεψαν στον αληθινό και ζωντανό Θεό της ιστορίας , "τον σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου".

Οι Δωδεκαθεϊστές και Νέο-ειδωλολάτρες θέλουν να επιστρέψουν στους μύθους και τον νηπιασμό , στα νεκρά και άφωνα είδωλα. Η πρότασή τους είναι επιστροφή στο σκότος , την άγνοια και τη μαγεία , δηλαδή στην τυραννία του Διαβόλου. Είναι όμως εκ των προτέρων η προσπάθειά τους καταδικασμένη σε αποτυχία , όπως του Ιουλιανού του Παραβάτη. Το νερό δε γυρίζει πίσω… " Η αλήθεια ήλθε , η σκιά παρέδραμε… Οι εν σκότει και σκιά εύρομεν την αλήθειαν. .Εμαράνθησαν οι των μύθων ποιηταί ".

Εμείς οι πιστοί χριστιανοί ας μένουμε εδραίοι στην αλήθεια του Χριστού και στην Εκκλησία μας , που μας σώζει από το ψέμα , το κακό , την αμαρτία , το διάβολο και το θάνατο και μας χαρίζει ανάσταση και αιώνια ζωή. Εμείς οι πιστοί ας ακούμε το λόγο του Θεού που είναι η αλήθεια και αυτός ας μας κατευθύνει. 

Η Αγία Γραφή λέγει ότι οι θεοί της ειδωλολατρίας είναι άψυχοι και αναίσθητοι , φανταστικοί , ανύπαρκτοι και ψευδείς , κατασκευάσματα της φαντασίας των ανθρώπων. 

"Τα είδωλα των εθνών αργύριον και χρυσίον έργα χειρών ανθρώπων στόμα έχουσι και ου λαλήσουσιν , οφθαλμούς έχουσι και ουκ όψονται , ώτα έχουσι και ουκ ενωτισθήσονται , ουδέ γαρ εστί πνεύμα εν τω στόματι αυτών " ( Ψαλμ. 134 , 15-17 ). Γι' αυτό είναι ρητή και κατηγορηματική η απαγόρευσή τους από τον ζωντανό Θεό στην πρώτη εντολή του Δεκαλόγου " Ουκ έσονταί σοι έτεροι θεοί πλην εμού… Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον… " ( Εξ. 20.2-5 ). 

Η Καινή Διαθήκη καταδικάζει την ειδωλολατρία και συμβουλεύει τους πιστούς να είναι μακριά από τα είδωλα και τις ειδωλολατρικές τελετές ( Α΄ Κορ. 10,14. Α΄ Πέτ. 4,23 ) , να μην έχουν συναναστροφές με ειδωλολάτρες ( Α΄ Κορ. 5,10-11 ) και κατηγορηματικά διδάσκει ότι οι ειδωλολάτρες είναι καταδικασμένοι και θα στερηθούν τη Βασιλεία του Θεού ( Α΄ Κορ. 6,9. Αποκ. 21,8. 22,15 ). Για το λόγο αυτό και συνιστά να φυλάσσονται οι πιστοί από τα είδωλα : " Φυλάξατε εαυτούς από των ειδώλων " ( Α΄ Ιωάν. 5,21 ) και να μην δίνουν σημασία στους μύθους : " Μη προσέχειν μύθους " ( Α΄ Τιμ. 1,4 ).

Με τη γέννηση του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού ήρθε στον κόσμο " το Φώς του κόσμου ", " η οδός και η αλήθεια και η ζωή " ( Ιωάν. 8,12. 14,6 ) και έφυγε μακριά το σκοτάδι της ειδωλολατρίας , το ψεύδος της φιλοσοφίας και ο θάνατος της αμαρτίας : " Ο λαός ο καθήμενος εν σκότει είδε φως μέγα και τοις καθημένοις εν χώρα και σκιά θανάτου φως ανέτειλεν αυτοίς " ( Ματθ. 4,16 ) " Εγώ γι' αυτό γεννήθηκα και γι' αυτό ήρθα στον κόσμο , για να φανερώσω την αλήθεια, όποιος αγαπάει την αλήθεια πιστεύει στα λόγια μου ", είπε ξεκάθαρα ο Χριστός ( Ιωάν. 18,37 ). 

Με το Χριστό , πλέον , " η ζωή πολιτεύεται " , η χαρά , η ελπίδα , η ανάσταση και η αιώνια ζωή. Ο Θεός δεν ανακαλύπτεται από τη φαντασία και τη λογική του ανθρώπου , αλλά αποκαλύπτεται ο Ίδιος σ' αυτόν , όποτε κρίνει . " Όταν ήλθε η κατάλληλη στιγμή που είχε καθορίσει ο πατέρας Θεός , απέστειλε τον Υιόν του ο οποίος γεννήθηκε από μια γυναίκα… " ( Γαλ. 4,4 ). Ο Χριστός είναι ο φανερωμένος Θεός. Για το λόγο αυτό αποτελεί το θεμέλιο και την ελπίδα της ζωής όλου του κόσμου και του κάθε ανθρώπου.

Αυτή την αλήθεια τονίζουν και διδάσκουν παντού οι Άγιοι Απόστολοι. " Κανένας δεν μπορεί να βάλει άλλο θεμέλιο στη ζωή εκτός από αυτό που υπάρχει και που είναι ο Ιησούς Χριστός… Προσέχετε καλά , να μη σας εξαπατήσει κανείς με τα δόλιους και κούφιους συλλογισμούς της ανθρώπινης σοφίας , που στηρίζεται σε ανθρώπινες παραδόσεις και σε μια λαθεμένη πίστη προς τα στοιχεία του κόσμου και όχι στη διδασκαλία του Χριστού. Γιατί μόνο στο Χριστό κατοικεί σωματικά όλη η θεότητα ". ( Α΄ Κορ. 3,11. Κολ. 2,8-9 ), λέγει ο Απόστολος Παύλος. " Από κανέναν άλλο δεν μπορεί να προέλθει η σωτηρία , ούτε υπάρχει άλλο πρόσωπο κάτω από τον ουρανό δοσμένο στους ανθρώπους , με το οποίο να μπορούμε να σωθούμε ". ( Πραξ. 4,12 ), εδίδασκε ο Απόστολος Πέτρος και έλεγε χαρακτηριστικά ότι οι Απόστολοι δεν κήρυτταν περίτεχνους μύθους στους ανθρώπους και ούτε τους καλούσαν να πιστέψουν σε μύθους , αλλά τη ζωντανή αλήθεια για το Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό , που έζησαν εμπειρικά . " Ου γαρ σεσοφισμένοις μύθοις εξακολουθήσαντες εγνωρίσαμεν ημίν την του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού δύναμιν και παρουσίαν , αλλ' επόπται γενηθέντες της Εκείνου μεγαλειότητος… " ( Β΄ Πετ. 1.16-18 ). Τα ίδια εδίδασκε και ο Απόστολος Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος . " Σας γράφουμε και σας κηρύττουμε για το Χριστό , που είδαμε με τα μάτια μας , που ακούσαμε με τα αυτιά μας , που αγγίξαμε με τα χέρια μας… " ( Α΄ Ιωάν. 1,1 ).

Συμπέρασμα.

Ας αγρυπνούμε και ας κρατάμε την πίστη μας ανόθευτη. Ας αγωνιζόμαστε με ευπρέπεια , πίστη και θάρρος κατά των εχθρών του Χριστού , όπως έκαναν οι Άγιοι Απόστολοι και οι Πατέρες της Εκκλησίας. Η πίστη μας είναι ο μοναδικός ατίμητος θησαυρός μας , που φυλάσσει και διδάσκει η Εκκλησία μας. 

Ας ζούμε την πίστη μας μέσα στην Εκκλησία , που είναι " ο στύλος και το εδραίωμα της αληθείας "( Α΄ Τιμ. 3,15 ).Ας θυμόμαστε τα λόγια του σοφού θεολόγου . " Όταν αισθάνομαι μέσα στην Εκκλησία, τότε βρίσκομαι μέσα στην αλήθεια " ( Γ. Φλορόφσκι ). Έξω από την Εκκλησία δεν υπάρχει αλήθεια , φως και σωτηρία. Ο Χριστός είναι ο Παντοδύναμος και Ισχυρός ζωντανός Θεός, ο οποίος " Εξήλθε νικών και ίνα νικήση " ( Απ. 6,2 ). 

Ας ακούσουν οι Δωδεκαθεϊστές και Νεο-ειδωλολάτρες τη φωνή Του προς τον πρώην διώκτην του Σαούλ και μετά Απόστολόν του Παύλον : " Σαούλ Σαούλ , γιατί με καταδιώκεις ; Είναι οδυνηρό για σένα να κλοτσάς στα καρφιά " ( Πραξ. 26,14 ) και ας σταματήσουν την προσπάθειά τους. " Προς κέντρα λακτίζουν " και είναι οικτρό γι' αυτούς. Είναι καταδικασμένοι σε αποτυχία και γελοιοποίηση. 

"Ας αφήσουν τα νεκρά και άφωνα είδωλα και ας επιστρέψουν στη λατρεία του ζωντανού και αληθινού Θεού της Εκκλησίας " ( Α΄ Θεσ. 1,9-10 ) , όπως και οι σοφοί πρόγονοί μας. Δεν είναι πιο έξυπνοι και σοφοί από αυτούς. Διαφορετικά , ματαιοπονούν.